Navigeer naar een GO-Spend functionaliteit:

Vergroot de kostenbewustwording in de organisatie door de budgetruimte bij goedkeuring van aankopen te tonen. Laat budgethouders bewust kiezen uit welk budget er wordt gekocht. Realiseer op ieder gewenst moment inzicht in het actuele budget.

Budgetten aanmaken in GO-Spend
01

Budgetbewaking met GO-Spend

Budgetten aanmaken kan door deze direct in GO-Spend in te voeren, via een geïmporteerd Excel-document of door import vanuit het financiële systeem.

Besluit op basis van actuele informatie

Bij het beoordelen van een contract, inkooporder of factuur ziet de budgethouder direct wat de impact is op het budget. Zo kan de budgethouder het besluit om goed of af te keuren baseren op actuele informatie, en zo goed onderbouwd een besluit nemen.

Bij goedkeuring wordt het beschikbare budget getoond.
02

Krijg altijd actueel inzicht in het beschikbare budget.

Nadat de verplichting is aangegaan, wordt deze gereserveerd op het budget. Dit betekent dat alle goedgekeurde orders, contracten en facturen die in omloop zijn, maar ook de betalingen die al gedaan zijn, afgetrokken worden van het beschikbare budget. Hierdoor ontstaat up-to-date inzicht in het budget en kan er nooit meer onverwacht te veel worden uitgegeven.

Budget rapporten uit GO-Spend.
03

Maak eenvoudig budgetrapportages

Het budget is via een dashboard inzichtelijk. In de rapportages kan er zowel eenvoudig op individueel niveau als op grote schaal worden gekeken naar de uitgaven, mede dankzij duiding van KPI’s.

Vergroot de kostenbewustwording

Het eindresultaat van budgetbewaking is dat de kostenbewustwording is vergroot. Ook is het budget een continu proces, waardoor verrassingen verleden tijd zijn.

Uitgelichte functies budgetbewaking

Budget inzicht voor de budgethouder bij goedkeuren.

Actuele informatie

- Hierdoor kan de budgethouder altijd beslissen op basis van actuele informatie.

Altijd inzicht

Bij het goedkeuren van de transactie is het inzichtelijk hoeveel budget er nog beschikbaar is.

Budgetten aanmaken in GO-Spend.

Budget import

Budgetten kunnen worden geüpload uit Excel, het ERP systeem of in 20/20 Xspend worden aangemaakt.

Per budget inzicht

Vervolgens is er per budget inzichtelijk hoeveel er al is uitgegeven en op welke manier gecommitteerd (inkoop, contract of reeds gefactureerd).

Budget rapporten genereren.

Rapportage

Budget rapportages zijn op elk gewenst moment vanuit 20/20 Xspend op te vragen. Niet meer alleen aan het eind van de maand.

Geen overschrijdingen

Onverwachte budget overschrijdingen horen daarmee tot het verleden.

Meer dan 200 organisaties gebruiken GO-Spend om grip en controle te krijgen op hun uitgaven

01

Selecteer de functionaliteiten waar je meer over wilt weten.

    GO-Spend functies

    Eén geautomatiseerd purchase-to-pay systeem voor financials en inkopers.

    Gebruik alle functies of alleen degene die jij nodig hebt.

    arrow icon
    rss-big.svg

    Budgetbewaking

    Vergroot de kostenbewustwording in de organisatie door de budgetruimte bij goedkeuring van aankopen te tonen. Realiseer op ieder gewenst moment inzicht in het actuele budget.

    rss-big.svg

    Contract management

    Krijg centraal inzicht in alle (af)lopende contracten. Ontvang als contracteigenaar een taak in de werklijst bij verlenging. Bestel vanuit een mantelcontract en boek periodieke facturen op contract.

    rss-big.svg

    Digitaal inkopen

    Geeft structuur aan het interne inkooproces en borg dat er voor iedere aankoop aan wordt voldaan. Krijg de uitgaven inzichtelijk en borg dat er bij de vaste leveranciers wordt ingekocht

    rss-big.svg

    Factuurverwerking

    Bespaar tijd en geld door tijdsintensieve handelingen te automatiseren.Laat factuur gegevens aflezen door OCR-as-a-Service. Bied facturen automatisch aan bij de juiste collega voor goedkeuring.

    rss-big.svg

    Factuurmatching

    Boek meer facturen in minder tijd door te matchen met de factuurrobot. Papieren en digitale facturen worden door de factuurrobot automatisch gematcht met de orders, ontvangsten en contracten.

    Koppel met jouw systemen

    Bekijk alle koppelingen
    The business of Sysmex
    Ruud Janssen - Sysmex
    "Het digitaliseren van het gehele proces van inkoop tot aan betaling maakte de betrokkenen bewust van de te behalen winsten. Efficiëntie en een betrouwbaar proces binnen geheel Sysmex, inclusief de buitenlandse vestigingen. Bij alle business units direct inzicht in het actuele budget."
    Lees het verhaal Vraag een demo aan