Win aan flexibiliteit met het doorvoeren van de laatste noodzakelijke wijzigingen.

Maak eenvoudig checklists aan.
01

Vergeet nooit meer die ene cruciale actie

Manage de sleutelmomenten in jouw organisatie. Leg ze vast in GO-Check en verzeker dat de verantwoordelijke mensen ze opvolgen.

Twee voorbeelden: Personeelszaken moet een aantal belangrijke acties uitvoeren zodra een medewerker het bedrijf verlaat of er net komt werken. De administratie moet bepaalde taken bijhouden, zodat jij betrouwbare rapporten kunt genereren voor de maandelijkse- en kwartaalafsluitingen.

Het is makkelijk om iets over het hoofd te zien. Met GO-Check vergeet niemand die cruciale stap.

Definieer wie eindverantwoordelijk en wie taakverantwoordelijk is

Hoe complex of simpel een checklist ook is, iedere actie heeft een persoon die hiervoor taakverantwoordelijk en eindverantwoordelijk is. Richt deze verantwoordelijkheden in binnen ieder item van de checklist. Garandeer dat de persoon die eindverantwoordelijk is, ziet dat de persoon die taakverantwoordelijk is zijn taak afrondt. Voer op het laatste moment wijzigingen door op controles die moeten worden uitgevoerd. Beslis zelfs om tijdens het proces specifieke taken over te slaan of toe te voegen.


Als een niet uitgevoerde taak jouw werkzaamheden in gevaar kan brengen, moet je controleren dat iedereen de procedure stap voor stap opvolgt.

Voer checklists gestructureerd uit.
02

Structureer jouw checklists

Een eenvoudige, eendimensionale checklist kan je in enkele minuten zelf maken. Complexe en gelaagde checklists zijn een heel ander verhaal. Met GO-Check kan je deze snel en eenvoudig opbouwen.

Neem Personeelszaken als voorbeeld. GO-Check maakt het makkelijk om afdelingen te definiëren in een checklist voor nieuwe medewerkers. De taak om een nieuwe werknemer in het salarissysteem in te voeren, komt in de werklijst terecht van de persoon die verantwoordelijk is voor de salarisinvoer. Degenen die de IT benodigdheden voor nieuwe werknemers moeten inrichten, krijgen deze taken in hun werklijst.

GO-Check groepeert gerelateerde taken, zodat zij eenvoudig te volgen en te controleren zijn.

Plan de uitvoering van controles

Sommige checklists moeten iedere maand of per kwartaal worden uitgevoerd, sommigen af en toe. Bepaal de datum en de interval en vergeet nooit meer een afsluitingsperiode. Geen automatische waarschuwing? Vind een checklist via de omschrijving, de afdeling of de eindverantwoordelijke en activeer deze met een druk op de knop.

Duidelijkheid over wie wat heeft uitgevoerd.
03

Breng een controletraject in kaart met bewijs van uitvoering.

Soms kan het vergeten van een simpele controle tijdens een workflow desastreuze gevolgen hebben: financieel, wettelijk of anders. En soms moet je aantonen dat je iedere stap van het proces hebt gevolgd.

GO-Check bewaart de procesgeschiedenis van iedere run van jouw checklist. Je kunt andere bewijzen toevoegen in de vorm van screenshots, e-mails, documenten of andere media binnen ons geïntegreerde documentmanagement.

Genereer rapporten voor externe belanghebbenden

Bepaalde checklists zijn alleen relevant voor interne medewerkers. Echter soms willen anderen, zoals jouw externe stakeholders (accountants, de belastingdienst of klanten) de ingebouwde controles zien om een essentiële workflow zeker te stellen.

Genereer een rapport van deze controlestructuur. Laat zien dat het volgen van de checklist de workflow op ieder willekeurig moment controleert. Geen slapeloze nachten meer. Je hebt alles onder controle.

Koppel met jouw systemen

Bekijk alle koppelingen

Zie direct hoe WorkFlowWise werkt

Plan een gratis demo en ontdek de applicatie

Vraag een demo aan Neem contact op