Release Notes V2019.2 - maart 2019


Onderwerpen die besproken zullen worden:

  • Testoptie goedkeuringsmatrix
  • Auto-linking
  • Organisatie-module

 

Silverlight

1.1      OCR: datum format

Omdat er steeds meer klanten vanuit het buitenland worden aangesloten op ons CORE platform komt het ook steeds vaker voor dat factuurdocumenten conform een niet Nederlands datum format zijn opgesteld. Ook deze dienen uiteraard door de OCR herkend te worden en daardoor komt het voor dat een datum incorrect herkend wordt om dat bijvoorbeeld de dag en de maand door elkaar worden gehaald. Om deze reden hebben we een nieuwe setting in het leven geroepen: invoice.Setting welke ervoor zorgt dat er per omgeving ingesteld kan worden om de datum op basis van het US format mm/dd/yyy te herkennen in plaats van dd/mm/yyyy. Deze setting wordt uitgelezen alvorens er een herkende datum wordt teruggekoppeld en ingevuld in het factuurformulier.

1.2      Generieke verbeteringen

In deze release is de focus nog meer verschoven van Silverlight naar HTML en om deze reden hebben we voor Silverlight weinig tot geen nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Wel hebben we geïnvesteerd in bestaande functionaliteiten om deze kwalitatief hoogstaander te maken. Vooral op het gebied van performance hebben we op de achtergrond een aantal wijzigingen doorgevoerd.

Het draaien van een import en/of export stroom om via de interface data te transporteren hebben we versneld door op een slimmere manier op server-niveau de feedback van een dergelijke stroom weg te schrijven. Zodoende is de totale duur van elke stroom hiermee ingekort.

Daarnaast hebben we de manier van technische logging aangepast waardoor het logischer inzichtelijk is en we daarmee hetgeen er technisch gebeurt beter en sneller kunnen uitlezen. Dit ten behoeve van toekomstige wijzigingen, maar ook in het kader van het debuggen op het moment dat er zich een afwijking voordoet.

 

HTML

2.1      BCT regelherkenning

In de HTML-applicatie is het nu ook mogelijk om gebruik te maken van regelherkenning. Hiervoor is de technische integratie met BCT software voltooid en in deze release live gebracht. Indien je gebruik zou willen maken van automatisch regelherkenning, neem dan contact met onze Support afdeling.

2.2      Testoptie goedkeuringsmatrix

Een hele mooie nieuwe feature in deze release is de mogelijkheid om het verloop van een transactie bij voorbaat in te zien, zonder deze daadwerkelijk te verzenden in de flow. Deze functionaliteit roep je aan op de volgende plek via ‘Review role players assignment’:

Vervolgens kom je op het volgende scherm waarin het toekomstige verloop van een transactie zichtbaar is op basis van de ingevulde data in het transactieformulier:

Aan de linkerkant van dit split-scherm zie je per stap in de flow wie de gevonden rolspeler is en aan de rechterkant zie je op ene iets gedetailleerde manier welke stap er daadwerkelijk gebruikt wordt en welke niet.

De mogelijkheid om deze functionaliteit aan te roepen is afhankelijk van een aantal zaken en derhalve niet automatisch voor elkaar gebruiker beschikbaar. De knop ‘Review role players assignment’ is:

  • in ieder geval te allen tijde zichtbaar voor alle gebruikers die tevens toegang hebben tot het goedkeuringsmatrix menu-item;
  • zichtbaar te maken voor rolspelers van een bepaalde stap in de workflow ongeacht de toegang tot het goedkeuringsmatrix menu-item. Er is een setting in de workflow designer om deze knop voor de rolspelers van een betreffende stap wel/niet zichtbaar te maken.

 

2.3      Auto-linking

Indien je binnen een transactie een regel creëert en begin met typen in één van de stamgegeven velden zoeken we direct naar een mogelijk te koppelen regel vanuit een andere transactie. Het platform denkt dus vanuit zichzelf mee en komt op basis van de door jou ingevoerde data met voorgestelde te koppelen regels, of koppelt deze zelfs direct indien er maar 1 te koppelen regel wordt gevonden. Uiteraard is dit gedrag aan en uit te zetten middels een setting welke in te stellen is door de consultant tijdens de implementatie is of te wijzigen is door de Support afdeling op aanvraag. Mocht je van deze nieuwe functionaliteit gebruik willen maken, vraag dit dan aan bij onze Support afdeling.

2.4      Organisatie-module

Een belangrijke functionaliteit welke we in de deze release voor elkaar hebben gekregen de bewerkbaarheid van de organisatie module in HTML. Deze is nu zodanig aanpasbaar dat bijna elk veld:

  • om te noemen is naar een willekeurige andere omschrijving
  • ingesteld kan worden als zijnde:

0. Verborgen
1. Vereist
2. Optioneel
3. Alleen-lezen

Dit doe je middels een tweetal applicatie-instellingen die per veld bestaan, bijvoorbeeld:

Organisation staat voor het menu waar de instelling om gaat, Groups staat voor het tabblad binnen de organisatie-module, FreeGuid2 staat voor het specifieke veld en de Access of Description respectievelijk voor de toegang of de omschrijving van het veld.

Daarnaast is het niet alleen mogelijk om per veld deze instellingen toe te passen, maar ook op widget niveau. De organisatie-module is als volgt te verdelen in widgets:

Aan de linkerkant van de tweedeling zie je het hoofdblad en aan de rechterkant zie je tabbladen. Deze bladen, ook wel widgets genoemd kun je ook zichtbaarheids- en bewerkbaarheidsinstellingen meegeven. Per tabblad kun je de volgende waardes toepassen:

0. Verborgen
1. Bewerkbaar
2. Bewerkbaar en aan te maken
3. Alleen-lezen

Deze applicatie-instellingen zijn te herkennen aan het feit dat na de aanduiding van het blad/widget waar het omgaat, direct .Access staat in plaats van een veldaanduiding.

De onderste ‘Organisation.MainPart.Access’ verwijst naar het hoofdblad aan de linkerkant van het organisatie-module scherm. Uiteraard is het voor het hoofdblad niet mogelijk om de waarde ‘Verborgen/Hidden’ mee te geven voor het bovenste gedeelte ervan daar deze altijd zichtbaar dient te zijn.

Een aantal velden zijn niet configurabel daar deze in de database vereiste waarden dienen te hebben en daarmee niet leeg gelaten kunnen worden, bijvoorbeeld het veld code in de Groups widget.

Noemenswaardig in deze, is dat de betreffende functionaliteit rekening houdt met de rechten per rol welke binnen het menu-item ‘Menu-structuur’ zijn bepaald. De menu-structuur rechten overrulen de bepalingen welke in de applicatie instellingen per veld of widget zijn ingesteld.